غذاهای زعفرانی ایر انی

غذاهای زعفرانی

پلو با مرغ و زعفران

غذاهای زعفرانی از پرطرفدار ترین غذاها در بین خانواده‌های ایرانی برنج پلو با مرغ و زعفران می‌باشد. مرغ و برنج همیشه یک غذای آرامش بخش است، اما با اضافه کردن زعفران در این غذا طعم و ظاهر آن کمی جذاب‌تر می‌شود.

ماکارونی زعفرانی همراه با مرغ، بادمجان و فلفل دلمه‌ای

ماکارونی زعفرانی از غذاهای زعفرانی بسیار لذیذی است که برای تهیه آن باید بادمجان و فلفل دلمه‌ای تفت داده شده و به ماکارونی اضافه شود. مقداری مرغ همراه با زعفران و در کنار آن برای پروتئین اضافی، آجیل کاج را نیز اضافه کنید.

جوجه کباب تابه‌ای

برای تهیه ی جوجه کباب تابه‌ای، مرغ‌های خرد شده را بدون روغن و با کمی حرارت به همراه نمک و فلفل درون ماهیتابه قرار داده تا با بخار خودش پخته شود و پس از پخته شدن گوشت‌ها زعفران را اضافه نموده و سپس با مقداری کره آن را تفت دهید.

حلوای زعفرانی

یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی حلوای زعفرانی می‌باشد که در مراسمات و مجالس بسیار پرطرفدار است. در این نوع حلوا ابتدا آرد را حرارت داده و پس از تهیه شربت حلوا که با آب و شکر تهیه می‌شود، آن‌ها را باهم ترکیب کرده و سپس روغن مایع و زعفران دم کرده را به آن اضافه می‌کنیم.

 

مسقطی با طعم زعفران

یک نوع شیرینی سنتی و پرطرفدار مسقطی می‌باشد که از پرطرفدارترین آن مسقطی لار با طعم زعفران می‌باشد. مواد تشکیل دهنده‌ی این نوع شیرینی، نشاسته، آب، شکر، کره، خلال بادام، پسته، پودر هل و زعفران آب کرده می‌باشند.

شله زرد

یکی از دسرهای معروف ایرانیان شله زرد می‌باشد که یکی از مواد تشکیل دهنده‌ی و طعم دهنده‌ی اصلی آن زعفران می‌باشد. برنج، شکر، آب ، کره گیاهی، گلاب، روغن مایع، پود دارچین، خلال بادام و خلال پسته برای تزئین، از مواد تشکیل دهنده‌ی این دسر خوشمزه می‌باشند.

کباب کوبیده زعفرانی

کباب کوبیده یک غذای کاملاً ایرانی است که در مراسمات مختلف بر سر سفره‌ها می‌باشد. این نوع غذای لذیذ با طعم‌های مختلف تهیه می‌شود که یکی از طعم‌های متفاوت و بسیار خوشمزه آن کباب کوبیده زعفرانی می‌باشد.

همچنین برای خرید اینترنتی زرشک پفکی اعلا میتونین از طریق این لینک اقدام کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *